Verbeterd beheer van de post en documenten van het BIPT
Het Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie (BIPT) verwerkt vragen en klachten over telecomaanbieders. Tot voor kort gebruikte het instituut een ‘SharePoint 2010’-platform dat aan vervanging toe was. Er werd besloten om te migreren naar M365, dat een veel robuuster en duurzamer platform biedt dan de verouderde versie. De nieuwe toepassing zorgt voor soepelere workflows voor het afhandelen van verzoeken en klachten. Het is nu eenvoudiger om elke fase van het proces te volgen, van initiatief tot afsluiting. Smals heeft ook rekening gehouden met verzoeken die per post binnenkomen: deze worden gescand en krijgen een QR-code voordat ze in het systeem worden geüpload. Er werd in deze context rekening gehouden met software-hergebruik: andere toekomstige projecten die ook de digitalisering van grote hoeveelheden documenten vereisen, zullen kunnen gebruik maken van dezelfde technologie. Het project ging eind 2022 van start en werd ongeveer een jaar later met succes opgeleverd. Het BIPT werkt nu met een vereenvoudigde workflow.
Project: GED2
- Thema: Werk
- Instelling: BIPT
- Technologie: Azure functions, Kofax, Microsoft 365, Sharepoint Online