Wat zijn chatbots en waarvoor gebruiken we ze?
Bedrijven zetten steeds vaker chatbots in om eerstelijns klantencontact op te vangen. Recent lanceerde de Christelijke Mutualiteit Charlot de Chatbot. NMBS doet dan weer een beroep op Pierre Perron, die de snelste reisroute voor reizigers berekent op basis van real time verkeersinformatie. Of misschien heb je zelf al eens een vraag gesteld aan Billie, de bot die al meer dan tien jaar vragen beantwoordt bij Bol.com. Dankzij Natural Language Processing begrijpt een bot de intentie van jouw vraag. Smals ontwikkelde met Student@Work zelf al een chatbot.
Daarmee kunnen frequent gestelde vragen van studenten over studentenarbeid dag en nacht volautomatisch worden beantwoord. De technologie is matuur en kan in meer dan 70% van de gevallen een betrouwbaar antwoord geven. Chatbot-technologie kan zo zorgen voor een snellere respons en een kleiner volume aan vragen die bijvoorbeeld door een contactcenter worden afgehandeld.
Wat zijn chatbots precies? En op welke limieten botsen ze? Bekijk hier de korte presentatie:
Meer weten over artificial intelligence en andere technische trends? Surf naar https://www.smalsresearch.be/blog/