Automatische verzending van oproepen voor niet-dringende medische interventie
Terminal 1733 is een toepassing die de werklast van de 100/112-callcenters vermindert door het doorsturen van oproepen voor niet-dringende medische interventies naar de medische wachtposten (MWP) te automatiseren. Dankzij de in 2021 ontwikkelde REST API heeft elke MWP regelmatig en rechtstreeks contact met de 1733 Terminal, om kennis te nemen van de details van de aan hem toegewezen interventies en om te bevestigen dat ze binnen maximaal 30 minuten na de toewijzing door de Terminal zullen worden afgehandeld. Als deze termijn wordt overschreden, wordt het callcenter daarvan in kennis gesteld en zal het de interventie verder handmatig verwerken. Op die manier heeft de Terminal 1733 een end-to-end overzicht van de hele communicatieketen en zijn mogelijke problemen sneller opspoorbaar, wat toelaat om zo snel mogelijk in te grijpen. Een nieuw authenticatiesysteem, dat in samenwerking met eHealth is geïmplementeerd, zorgt ervoor dat de toepassing goed werkt, zelfs wanneer de basisdiensten van het eHealth-platform niet beschikbaar zijn.
- Thema: Gezondheid
- Instelling: FOD Binnenlandse Zaken, FOD VVVL
- Technologie: API Rest, eHealth IAM Connect, JAVA