Onze website gebruikt cookies om de site gebruiksvriendelijker te maken.

Beheer van technische kanalen voor interactie tussen bedrijven en de sociale zekerheid

Naast traditionele webtoepassingen bieden de belangrijkste toepassingen van de sociale zekerheid ook een technische interface, die uitwisselingen via batch of webservices mogelijk maakt. Om via deze weg te kunnen communiceren met instellingen van de sociale zekerheid, moet elk bedrijf, zijn mandataris, technisch tussenpersoon of andere professional geïdentificeerd worden als gebruiker van de technische kanalen. Deze kanalen omvatten FTP- en SFTP-protocollen voor de verzending van aangiftes in batch, en SOAP- en REST-protocollen voor de interactie via webservices. De beveiligde webtoepassing Chaman, Channel Management, beschikbaar op de website van de sociale zekerheid, kan worden gebruikt voor het activeren, configureren, aanpassen en sluiten, per hoedanigheid: een FTP-kanaal, een SFTP-kanaal, een SOAP-kanaal en onbeperkte REST-kanalen. De toepassing biedt ook de mogelijkheid om de certificaten te beheren die gelinkt zijn met deze kanalen: toevoegen, vernieuwen en verwijderen.

Project: ChaMan

  • Instelling: RSZ