Online self-serviceloket voor sociale voordelen en erkenning handicap ook voor mandaathouders
De aanvraag tot erkenning en het verkrijgen van sociale voordelen voor volwassen personen met een handicap kan nu eenvoudig online gebeuren via de toepassing MyHandicap. Personen met een handicap kunnen bijvoorbeeld een parkeerkaart aanvragen of hun dossier raadplegen. Professionals kunnen via de toepassing dan weer documenten uploaden: voor sommige voordelen moet de gehandicapte immers een attest voorleggen. Om toegang te krijgen tot het dossier van een persoon met een handicap kunnen ook ouders, voogden of andere vertegenwoordigers zelf een mandaat aanmaken in de toepassing Self Service Mandaten. Sinds 2021 is deze toepassing geïntegreerd in MyHandicap. De toegang tot het dossier van de mandaatgever zal automatisch worden verleend aan de ingelogde mandataris en geweigerd aan alle anderen.
Project: MyHandicap fase 3 (mandaten)
- Thema: Gezin
- Instelling: FOD Sociale Zekerheid
- Technologie: CSAM, JAVA, JBoss, PostgreSQL, Struts, Webapp, Webservices