Onze website gebruikt cookies om de site gebruiksvriendelijker te maken.

Toepassingsbeheer

Diensten om applicaties te beheren en controleren

Wat? gespecialiseerd toepassingsbeheer

Elke informaticatoepassing vergt een beheer: deze zijn veelal geautomatiseerd, maar er blijven resttaken die beter niet uitgevoerd worden door ICT-personeel. Smals heeft daarvoor gespecialiseerd uitvoerend personeel ter beschikking.

Smals zal steeds nagaan in welke mate de opdrachtgever zelf kan instaan voor die beheerstaken, en hen ondersteunen en begeleiden bij het opstellen van de desbetreffende processen. In een aantal gevallen gaat het duidelijk om taken die nodig zijn voor een goed beheer van een grote toepassing en die met de eigenlijk business vraagstukken niet betrokken zijn. In zo’n situaties kunnen op aanvraag de teams “toepassingsbeheer” van Smals worden ingeschakeld.

Kenmerken: deskundig uitvoeren van administratieve taken

Smals kan ondersteuning geven voor:

  • Uitvoeren van administratieve taken (zoals verwerken van outputs , verzendingen, )
  • Het beheren van toepassingen die in productie staan: ·

Business -troubleshooting, opzoekingen en problemsolving ( zoals duiden van anomalieën, verwerpingen, geblokkeerde verwerpingen, bewaken van datastromen,

Begeleiden van eindgebruikers ( als tweede lijn van Eranova,

Kwaliteitscontroles (consistentie van gegevens, outputs...)

  • Ondersteuning bij gebruikerstesten: (in nauwe samenwerking met de ICT-teams en de opdrachtgevers), zoals opmaken van testplan, vastleggen van testcases, uitvoeren van gebruikerstesten
  • Organiseren van de feedback (naar bv. verzenders van gegevens)
  • Het leveren van managementgegevens
  • Begeleiden van applicatiegebruikers
  • Administratief beheer van usermanagement

Productfiches 

  • Toepassingsbeheer: Medewerkers: GATB